http://444.hu/2016/11/15/1-masodpercre-felvillano-paks-reklamokkal-mossa-at-az-agyadat-a-tv2
Miért veszélyes a 444.hu-féle kommunikáció? Tulajdonképpen azért, mert az újságírást lealjasították a kommentelés szintjére. Valódi tartalmat nem közölni, oknyomozásról szó nincs, csak hangulatkeltő, tematizáló kommenteket jelentetnek meg, felhergelve a véleményszektájukat. Csak a kattintás és a habzó szájú anyázás elérése a céljuk. Informatív a cikk? Nem. Félinformációkat, sokszor téves információkat közölnek.
Ebben az esetben egy olyan törvényre és olyan véleményekre hivatkoznak, amik egyáltalán nincsenek összhangban a valóság történéseivel. A reklám, amit közöltek nem minősülhet szubliminálisnak, mert abszolút alkalmas az észlelésre. Azonos ideig mutatják a képet, mint a Harcosok Klubja híres jelenetében a péniszt? Nem. Ez egy teljes mértékben felfogható, értelmezhető hirdetés. Illegális? Nem. Etikátlanabb, mint a kereskedelmi televíziók bármely más produktuma, ami meghazudja a valóságot? Nem. Etikátlan? Igen. De a marketing az esetek túlnyomó részében etikátlan. Nem informatív, az érzelmekre hat, így az sem tudati szinten dolgozik, amikor egy telefont az életérzéssel akarnak eladni.
Számít ez a 444.hu-nak? Nem. Nem valós kritika éri így a kormány kommunikációját vagy atomenergia népszerűsítését, csak egy újabb példa a tartalmatlan károgásra és a vitakultúra hiányára. A kormány kommunikációja, a kereskedelmi TV módszerei és az atomenergia ilyen mértékű hegemóniája igenis ezer ponton támadható, de erre a 444.hu mégis képtelen, a szerzők a saját kommentelői minősíthetetlen verbális nívóján és valódi közlési igény nélkül teljesítenek médiamunkát. Mi ez, ha nem a kereskedelmi tévék és a kormánypropaganda polarizált digitális verziója? Ez csak a szemközti véleményszekta hörgő, ösztöni bömbölése.
MZ